SPAČEK U DIJELOVIMA...
Ponukan čestim pitanjima znatiželjnih prolaznika poput „…a gdje nabavljate dijelove za Spačeka??“; „…zar ih još ima na cestama, pa kako ga održavate?“; „…jel' skupo održavanje ovako starog auta?“ (mnogi još nisu skužili da Spaček nije auto….;o)), došao sam na ideju napisati kratak tekstić sa uputama gdje se mogu pronaći dijelovi za ovo povijesno remek djelo. Naime, Spaček se službeno ne proizvodi od 27.7.1990. pa je i ponuda rezervnih dijelova sve skromnija. Posebno se to odnosi na kućišta mjenjača i radilicu motora (koliko sam informiran njih se više ne može nabaviti nove, samo reparirane.) Ostalih stvari više-manje ima, s time da su neki tvornički (prema standardima Citroena), a drugi su zamjenski sa istom ili sličnom kvalitetom. Postoje i dijelovi koji su zamjenski, ali čak i bolji od originala (npr. silikonski kabeli za svjećice, elektronski razvodnik paljenja, auspuh itd…), no nažalost ima i dijelova koji nikako ne zaslužuju pronaći svoje mjesto na jednom tako renomiranom vozilu. Bilo kako bilo, ponuda postaje sve tanja i treba biti dosta oprezan prilikom nabave. No upornost se isplati, zar ne?!
U Hrvatskoj većinu dijelova moguće je nabaviti kod Henka (osim ako ih ne zaboravi u drugom autu, kad kreće za Medulin ;o)), ili pak kod osoba koji prodaju svoj stari Spaček za dijelove pa vrijedi pronjuškati. Ako se krene prema zapadu, susjedna Slovenija nudi dobar izbor, posebno se to odnosi na Janeza Kežmaha – Kežu, koji osim što restaurira Spačeke, Dijane itd. ima vlastitu izradu karoserijskih dijelova, servis…
Najveća i najbolja ponuda je u Mehari - 2CV Clubu iz Cassisa, a dobar dio dijelova i sami proizvode (šasije, karoserija, kočnice…). Članovi kluba imaju popuste od 20-50%. Nadalje, tu je njemački Franzose koji osim Citroena pokriva i dijelove za starije Peugeote i Renaulte, a posebno je zanimljivo to što su im dijelovi podijeljeni u skupine od 0 do 5 (broj 5 predstavlja zamjenske dijelove najlošije kvalitete te se stoga ne preporučuju). Nama nešto bliža Austrija pokrivena je sa Citparts-om, dok se u Italiji može povoljno proći u Marinaz Autu u blizini Trsta. I amerikanci svoja dva konja za utrku imaju, stoga nije loše zaviriti na web stranice French Parts Service-a…
Na kraju se sve svodi na debljinu novčanika, ili izdašnog sponzora. Ako poznajete nekoga tko bi se reklamirao na jednom predivnom Spačeku neka se javi autoru ovih redaka. Dame imaju prednost !!!
Henk Jolink - (http://www.burtoncar.com.hr/)
Mehari - 2CV Club Cassis (http://www.mehariclub.com/)
Franzose – (http://www.franzose.de/en/Home/)
Citparts – (http://www.citparts.at/)
Marinaz Auto – (http://www.marinazauto.it/)
French Parts Service (http://www.2cvsource.com/)
Poštovani,
OdgovoriIzbrišinisam uspio pronaći kontakt autora ovim stranica pa vas ovim putem pitam - postoji li u Hrvatskoj Spaček 007 kakav je na slici u gornjem lijevom kutu?
Marin ... vlasnik je pisac ovog teksta :)
Izbriši