ponedjeljak, 12. ožujka 2012.


CHARLESTON, DOLLY, SPOT, 007 …

Obiteljsko stablo Citroena 2 CV


     Na osnovi modela Special i Club, Citroen je tijekom godina napravio nekoliko specijalnih verzija modela 2CV. Primjerice, Dolly je u osnovi bio malo bolje opremljeni model Special, dok je najpopularniji Charleston bio naprednija verzija Cluba. Razlike su se svodile na oblik unutrašnjih kvaka i brava, dizajn instrument table, uzorke sjedala, boju vozila i platnenog krova, dostupne naljepnice te oblik prednjih farova.

Specijalne verzije:

 SPOT – 1976. Prva specijalna verzija Spačeka. Proizvodila se do 1980. godine.

  


CHARLESTON – 1980. Dvobojna verzija Spačeka inspirirana „Art-deco“ stilom (likovni i dizajnerski stil započet 1920. godine u Parizu). Prva i najpopularnija varijanta bila je bordo-crna. Kasnije su se pojavile manje uspješne žuto-crna i sivo-siva varijanta. Ova "siva" je ujedno krasila i posljednji proizvedeni Spaček.

  
                                              











007 – 1981. Specijalna verzija napravljena u 700 primjeraka u čast filmu Jamer Bond - „Samo za tvoje oči“, sa Roger Mooreom. Kao baza poslužio je model Club sa pravokutnim svijetlima i Mimosa žutom bojom, četverocilindraš iz GS-a....



FRANCE 3  – 1983. Citroën je bio sponzor Americas Cupa - najpoznatije i najcjenjenije jedriličarske regate.


 DOLLY – 1985. Dvobojna varijanta na osnovi modela Special, no sa bogatijom opremom.    

 

COCORICO – 1986. Ovu verziju krasila je francuska trobojnica na boku, a predstavljala je podršku francuskoj nogometnoj reprezentaciji na svjetskom prvenstvu  u Meksiku 1986. godine.



PERRIER – 1988. Model napravljen u suradnji sa proizvođačem flaširane mineralne vode.


     Rekordnu prodaju Spačeka, Citroen je ostvario 1974. godine (za vrijeme naftne krize). Osamdesete godine obilježile su stagnaciju prodaje u Europi, ali i veliki udio mladih, koji su ga kupovali kao svoj prvi automobil. Zato je dobio nadimak "Studentski Jaguar"!  Raznim specijalnim serijama nastojao se osvježiti rustikalni dizajn i zadržati interes kupaca. Nakon 42 godine proizvodnje, otišao je u zasluženu mirovinu i .... legendu !





Nema komentara:

Objavi komentar