petak, 14. ožujka 2014.

KAKO ODRŽAVATI SPAČEKA?


        Svaki (ozbiljni) proizvođač automobila propisuje održavanje svojih vozila. Kao referentne točke koriste se prijeđeni kilometri ili godine. Kvalitetno održavanje garantira duži vijek mehaničkih sklopova, pouzdanost i sigurnost. Nitko od nas ne voli ostati na cesti zbog kvara na limenom ljubimcu,  posebice ako smo daleko od "civilizacije" ili smo u žurbi (a kada nismo?)

U slijedećih nekoliko redaka, sažeo sam najznačajnije stavke o kojima treba voditi brigu. Mnogima je Spaček član obitelji, a njima uvijek želimo puno zdravlja, zar ne?



Održavanje Spačeka (Citroena 2CV6 - motor 602cm3) prema preporukama proizvođača:


Svakih 10.000 Km / 6000 milja ili jednom godišnje:
Zamjena motornoga ulja
Zamjena filtera ulja
Kontrola kočione tekućine
Kontrola i nadolijevanje tekućine za pranje vjetrobrana
Kontrola kočionih cijevi
Kontrola cijevi dovoda goriva
Kontrola poluosovina i nazubljene letve volana
Kontrola stanja i tlaka guma
Kontrola prednjih kočionih pločica (na vozilima sa prednjim disk kočnicama)
Podmazivanje prednjeg ovjesa
Podmazivanje prednjih poluosovina
Provjera i po potrebi zamjena svjećica
Provjera i po potrebi podešavanje slobodnog hoda papučice spojke
Provjera stanja remena alternatora
Podešavanje ekscentara i sajli ručne kočnice (na vozilima sa prednjim disk kočnicama)
Podešavanje ekscentara stražnjih kočnica
Provjera i podešavanje (po potrebi zamjena) platina
Provjera elektrolita u akumulatoru, čišćenje i podmazivanje klema
Provjera ispuha


Svakih 20.000 Km / 12.000 milja ili svake dvije godine:
Zamjena motornoga ulja
Zamjena filtera ulja
Kontrola kočione tekućine
Kontrola i nadolijevanje ulja u mjenjač
Kontrola i nadolijevanje tekućine za pranje vjetrobrana
Kontrola kočionih cijevi
Kontrola cijevi dovoda goriva
Zamjena filtera zraka
Kontrola stanja i tlaka guma
Kontrola poluosovina i nazubljene letve volana
Kontrola prednjih kočionih pločica (na vozilima sa prednjim disk kočnicama)
Podmazivanje prednjeg ovjesa
Podmazivanje prednjih poluosovina
Podmazivanje nosača vrata i poklopca prtljažnika
Podmazivanje sajle spojke
Zamjena svjećica
Zamjena remena alternatora (ovisno o stanju remena) Podešavanje ekscentara i sajli ručne kočnice (na vozilima sa prednjim disk kočnicama)
Provjera stanja ventilatora i njegovog nosača
Podešavanje ekscentara stražnjih kočnica
Zamjena i podešavanje platina, kuta paljenja i predpaljenja
Podešavanje ventila


Svakih 60.000 Km / 36.000 milja ili svake tri godine:

Zamjena kočionog ulja
Provjera vakuma motora
Zamjena ulja u mjenjaču


Specifikacija ulja / masti:Motorno ulje - multigrade 15W40 ili 20W50
Ulje mjenjača - 80W90
Kočiono ulje – LHM (diskovi na prednjim kotačima); DOT 4 (doboši na svim kotačima)
Mast za podmazivanje - Total Multis 2 ili slično

Količine ulja:
Motor - 2.3 Litre
Mjenjač - 0.9 Litara
Kočioni sustav - 0.25 Litara


Ostale vrijednosti:
Akumulator - 12V (36Ah – preporuka)
Svjećice - Equem 755 (preporuka)
Zazor elektroda - 0.65 - 0.75 mm.
Zazor platina – 0,4 mm(+- 0,05)
Pneumatici - Michelin 125 -15 Tubeless
Tlak u pneumaticima - 1.4 bar prednje;  1.8 bar stražnje; 2 bar rezerva
Rezervoar - 25 Litara
Osigurači - 10A, 16A (4 – 8 komada)
Žarulje – Prednji far 12v 45/40W (55/50W) Pozicija 12V 4W, straga 12V 5W.
Žmigavci - 12V 21W.
Kilometar-sat 12V 2W (T8/2)
Alternator - 390W; punjenje pri 780 okr./min.
Statički kut paljenja - 8 stupnjeva



Sigurnu, udobnu i bezbrižnu vožnju sa Spačekom Vam želim !


Nema komentara:

Objavi komentar