TLAK I GUMICE….
Da, gumice, kako drugačije nazvati Spačekove pneumatike dimenzije
125xR15, ili na kasnijim modelima 135x80 R15? Uske i razmjerno velikog
radijusa, pogotovo ako ih usporedimo sa konkurencijom iz vremena kada je Spaček
ugledao svjetlo dana, ali zato sposobne za proboj kroz duboku vodu, snijeg,
blato! Originalne gume bile su i ostale samo jedne – Michelin. Zašto? Zato jer
je istoimena korporacija nakon bankrota i smrti osnivača Andre Citroena,
preuzela francusku perjanicu automobilske industrije. Gumice napravljene samo
za Spačeka moguće je nabaviti i danas. Istina skupe su, ali jedine prave,
originalne, nezamjenjive. Sve ostalo su samo blijede kopije.
Tlak u njima, zbog
specifičnosti ovjesa A serije (Spaček, Dyane, Ami, Mehari) bio je vrlo nizak. U
početku 1,2 bara za prednje i 1,6 za stražnje kotače. Rezervni se „pumpao“ na
1,8 bara. Kasnije se zbog promjene
konstrukcije samih guma (pojava Radialnih guma), tlak povećao za cca 0,2 bara
na svim kotačima. Danas je to nezamislivo mali tlak, štoviše – opasan za novije
automobile. No, Spačeku je to bila prednost, jer je zbog „mekših“ prednjih guma
prilikom pretjerivanja sa brzinom u zavojima, auto lagano „curio“ preko nosa –
podupravljao. Zbog toga je bilo nemoguće prevrnuti ga u vožnji, unatoč jakom
naginjanju karoserije.
Slovenski Tomos je na svoje modele ugrađivao domaće,
Savine gume 135 SR 15, a sjećam se da je i Trayal imao svoju plastičnu, za život
opasnu gumu, koja je mogla prijeći 100.000 km, a da se ne potroši ni
1 mm. Odlično
za novčanik, opasno za život na mokroj cesti….
Napumpajte svoje gumice i Sretan put !
Nema komentara:
Objavi komentar